2018 Avenier

1985, ergens op een camping in Nederland. De familie Avenier is in afwachting van geld, veel geld. Janus Avenier heeft zijn witgoedimperium voor flink wat geld verkocht aan de BCC. De koude douches, het ’s nachts moeten plassen in een emmer en het waardeloze eten in de kantine wordt in afwachting tot de verdeling van de winst met flink gemopper verdragen. Dertien familieleden die van hun hart geen moordkuil maken op een kluitje in de regen, al snel blijkt dat hebzucht en warme familiebanden niet al te goed samen gaan.

De schrijfstijl van Maria Goos kenmerkt zich door de scherpe dialogen, bitse oneliners en het schetsen van levensechte karakters waarvan je ondanks alles toch een beetje moet houden. Aan het Voetlicht om deze voorstelling met vaart te spelen zonder dit uit het oog te verliezen. Een hele uitdaging met dertien spelers, zeker wanneer door allerlei omstandigheden gedurende het repetitieproces wisselingen van rollen plaatsvinden. Het Voetlicht speelt deze voorstelling met maar liefst vijf gastspelers waarvan twee zich zelfs pas twee maanden voor de voorstelling aangesloten hebben. Dankzij deze gastspelers kon de voorstelling doorgang vinden. Thom, Joost, Faye, Vera en Felicia enorm bedankt.

En uiteraard zijn wij Ben van Eijk ook veel dank verschuldigd. De voorstelling is niet zonder slag of stoot tot stand gekomen maar onder leiding van Ben kunnen wij trots zijn op het resultaat.

Rolverdeling:
Pieternel de Kanter – Tiny van der Burg